ראייה אצל ספורטאים

כי רק מערכת ראייה טובה תחזיר את הכדור לידיכם

שמעתם על תרפיית ראייה לספורטאים (sports vision therapy)? אם כן, ייתכן ששאלתם את עצמכם מה זה ולמי יכול להתאים טיפול כזה. סביר להניח שרובכם עברתם בדיקת ראייה שבה נבחנה חדות הראייה שלכם כדי לוודא שהיא 6/6, אולם  מסתבר שהמשמעות היחידה של הבדיקה הזו היא היכולת לראות פרטים ממרחק רב. אם אתם ספורטאים רציניים ורוצים להשיג ביצועים טובים ומדוייקים – בפגיעה בכדור, בתפיסה חלקה יותר, או באמידת מיקומו המדויק של הסל שאליו אתם מכוונים, אנו ממליצים לכם לעבור בדיקת ראייה מקיפה אצלנו בלדרמן ויז'ן. בבדיקת ההערכה הזו תגלו אם מערכת הראייה שלכם מספקת את המידע המדויק והמהיר ביותר למוח שלכם, על מנת להביא אתכם לביצועים הטובים ביותר. אם יתגלה שהמצב הוא לא אופטימלי, נוכל להציע לכם מגוון תרגילים שיסייעו לכם לממש את פוטנציאל הראייה הגלום בכם. 

תרפיית ראייה לספורטאים

תרפיית ראייה לספורטאים יכולה לעזור לכל ספורטאי שמעוניין לשפר את מיומנויות הראייה שלו ולהביא אותם לרמה גבוהה מן הממוצע. הטיפול מיועד ספציפית לאותם ספורטאים שאינם עקביים בביצועיהם, שסובלים מבעיות ריכוז, ושחשים השפעות של עייפות או מתח במשחק. הראייה היא אמנם רק אחד מבין המרכיבים הרבים שאחראיים על הצלחתו של ספורטאי, אך חשוב מאוד לוודא כי המערכת פועלת בצורה הטובה ביותר על מנת למנוע מצב שבו זה יהיה הגורם שיכשיל את הספורטאי בדרכו לצמרת.  ספורטאים בכל ענפי הספורט עוסקים בקליטה של מידע ויזואלי באופן רציף. בין אם במעקב אחרי כדור או בתגובה לשחקנים האחרים במגרש, על הספורטאי לעבד את המידע שנקלט אצלו ובהתאם לכך להניע את הגוף ולהגיב בצורה הנכונה. ככל שהמיומנויות האלה יהיו טובות יותר, כך הוא יצליח יותר . תרפיית ראייה לספורטאים משפרת את יכולות הראייה החיוניות לספורטאי כדי להגיע למצוינות בענף שלו. יכולות אלה כוללות תיאום עין-יד (קואורדינציה), חדות ראייה בתנועה, עקיבה, זמן תגובת ראייה, וראייה היקפית. כל הפעילויות בטיפול מותאמות לענף הספורט הספציפי, ולכל ספורטאי נבנית תוכנית ייחודית לפי צרכיו. וכך, בתוכנית הטיפול לשחקן טניס יושם דגש על תיאום עין-יד ועל חדות ראייה בתנועה, בעוד שתוכנית לשחקן גולף תתמקד בתיאום בין העיניים ובתפיסת עומק כדי להבחין היטב במעברים בין המשטחים הירוקים. ספורטאים רבים נדהמים מהיכולת שלנו לחזות את ביצועיהם על פי ממצאי בדיקת הראייה. אם הגברתם את אינטנסיביות האימונים ואתם עדיין מתקשים להתקדם לרמה הבאה בענף הספורט שלכם, ייתכן שיש לכם בעיית ראייה שמפריעה לכם להצליח.

מיומנויות ראייה ברמת שיא יובילו לביצועי שיא

מיומנויות הראייה החיוניות לביצועי שיא ברבים מענפי הספורט הן:
  • חדות ראייה בתנועה – היכולת לראות עצמים בצורה ברורה בזמן תנועתם.
  • עקיבת העין – היכולת לא להוריד עיניים מהכדור.
  • מיקוד – היכולת לשנות מיקוד מעצם אחד לאחר במהירות ובדיוק מרבי.
  • מודעות היקפית – היכולת לראות דברים בשולי שדה הראייה.
  • תפיסת עומק – היכולת לאמוד את מרחקם ומהירות תנועתם של חפצים באופן מהיר ומדויק.
תיאום עין-יד או עין-גוף – היכולת להשתמש בעיניים כדי לכוון באפקטיביות את תנועות הידיים/גוף. מרפאות לדרמן ויז'ן הן המקום היחיד בישראל שבו תמצאו את המומחיות המקצועית והציוד המתאים לשיפור מיומנויות הראייה. רק במרפאותינו תמצאו את מערכתSanet Vision Integrator . היכנסו והתרשמו בעצמכם  http://www.svivision.com  אנו גם מייבאים את משקפי הספורט Nike SPARQ Vapor Strobe – משקפי הי-טק שיעלו את האימון שלכם לרמה שלא הכרתם. צפו בווידאו: בעזרת ציוד מתקדם נוסף שתמצאו במרכזים שלנו, השיפור במיומנויות הראייה ובמשחק מובטח. אם אתם מעוניינים להשקיע בשיפור דייקנות החבטה שלכם בכדור וביכולת שלכם לענות ליותר כדורים, התקשרו היום כדי לקבוע תור לבדיקה. זהו צעד קריטי בעליית המדרגה שלכם בספורט.

ראייה במשחק הטניס

רוב תכניות האימונים בטניס מתמקדות בקריטריונים הבאים: טכניקה, מהירות, זריזות תגובה, עבודת רגליים, כוח, חוסן מנטלי ואסטרטגיות במשחק. למרות שנהוג להשתמש בקריטריונים הללו כדי להעריך את היכולת של שחקן טניס, צריך לזכור שגופנו יכול להגיב רק למה שהוא רואה, ולהקדיש תשומת לב רבה יותר לראייה. תמיד אמרו לכם "להסתכל על הכדור" או "לא להוריד עיניים מהכדור". המשפטים האלה הם בבחינת כלל זהב, שאמור לפתור כל בעיה במשחק הטניס. אבל גם אם אתם יודעים בדיוק מה לעשות, מסתבר שקשה מאוד לבצע זאת בפועל. נשאלת השאלה מדוע זה כך – למה קשה כל כך לא להוריד את העיניים מהכדור? הסיבה היא בדרך כלל "נדידת ראייה" וחוסר משמעת או אימון של מערכת הראייה. לא פשוט בכלל לעקוב אחר כדור תוך כדי ריצה: נסו לקרוא עיתון תוך כדי ריצה במקום, ותיווכחו שהריצה והקפיצות מקשות על הקריאה. תרפיית ראייה לספורטאים מלמדת את המוח לשלוט בעיניים בצורה יעילה יותר. 12 שרירים אחראים על פעולות העין, ובעזרת תרפיית ראייה ניתן לשלוט בהם כדי לעקוב אחר חפצים בצורה מדויקת יותר, לשפר את מיקוד הראייה, ולהשיג תיאום טוב יותר בין העיניים. כשתראו טוב יותר – תשחקו טוב יותר, כי מה שתראו והאופן שבו תראו ישפיעו על כל צעד ופעולה שתעשו.

מיומנויות ראייה רבות ניתן לשפר באמצעות תרגול, וביניהן:

חדות ראייה בתנועה:

משחק הטניס מעמיד את הראייה במבחן במצב קיצון, מפני שהוא דורש מן העיניים מאמץ רב מזה שנדרש בפעילות יומיומית כמו קריאת עיתון או עבודה מול מחשב. השחקן שרואה את הכדור בפיגור של זמן ולא  מעריך את המצב נכונה ללא ספק יסבול מנחיתות במשחק. שחקן אגרסיבי נע הרבה ברחבי מגרש, והדבר מעייף ומחליש את כושר ההערכה של מערכת הראייה לגבי מיקום הכדור ומהירותו. הריצה גם פוגמת בחדות הראייה; טעויות רבות של שחקנים מתרחשות לאחר שהם נאלצים לרוץ כדי להשיב על כדור. הפתרון הוא כמובן הכנה נכונה. שיפור חדות הראייה בתנועה יאפשר לכם לתפקד בצורה אופטימלית במשחקים שכוללים חבטות חזקות והרבה ריצה במגרש. מכיוון ששני הגורמים שמקשים על ראיית הכדור הם התנועה שלכם ומהירות הכדור, שחקנים נדרשים ליכולת מעולה לראות את הכדור בצורה אפקטיבית יותר בזמן שהשחקן והכדור נמצאים בתנועה.

עקיבת העין:

זוהי היכולת לעקוב אחר חפץ נע בצורה חלקה ומדויקת בשתי העיניים בו-זמנית. בטניס, האידיאל הוא לעקוב אחר הכדור עד לרגע המגע, כלומר לראות את הכדור כשהמחבט מכה בו. מכיוון שהכדור נע לרוב במהירות רבה ביותר, עלינו לצפות את הפגיעה מראש ולשים לב להכנה – לאן עומד הכדור להגיע ומתי הוא יגיע לשם. כל זה מתחיל בעקיבה טובה.

תיאום בין העיניים ותפיסת עומק:

היכולת להשתמש בשתי העיניים בצורה מתואמת בכדי לאמוד מרחקים יחסיים של עצמים, לראות ולנוע במדויק במרחב תלת-ממדי. למרות שאנו מתבוננים בעולם בשתי העיניים, אנו מקבלים תמונה אחת בלבד של הסביבה. כאשר העיניים עובדות יחד כצוות מתואם, יש תיאום בין התפיסות של כל אחת מהעיניים. תפיסת עומק, לדוגמה, נוצרת כאשר התמונות הדו-ממדיות שמתקבלות בכל אחת מהעיניים מתמזגות במוח לכדי תמונה תלת-ממדית. כך אנו מסוגלים לאמוד מרחק בקלות ולמקם עצמים בחלל. מי שעיניו לא פועלות בתיאום יגלה שקשה לו לאמוד מרחק.

ראייה היקפית:

זו היכולת לקלוט ולפרש מה קורה במגרש (בראייה ההיקפית) תוך כדי טיפול בכדור (הראייה המרכזית הספציפית). שחקן חייב להתרכז בכדור שמתקרב, להבין את מיקומו שלו במגרש ביחס לכדור, ובו זמנית לראות מה עושה היריב מעבר לרשת. כל שלושת הפעולות האלו קריטיות ל"ראייה המשולשת" של שחקן הטניס ולהצלחה שלו במשחק.

תיאום עין יד:

זו הדרך של מערכת הראייה להדריך את המערכת המוטורית. העיניים הן שמנחות את הידיים – לא להפך. מאמנים ושחקנים שמדברים על תיאום יד-עין מחמיצים את חשיבות הקשר הזה ואת העובדה שמערכת הראייה מנחה את המערכת המוטורית. כולנו משתמשים בתיאום עין-יד בחיי היומיום ומתייחסים למיומנות זו באופן מובן מאליו. כך לדוגמה נהיגה ברכב מחייבת תיאום רציף בין הראייה, הידיים והרגליים, כמו בביצוע פנייה בצומת שמחייב עיבוד מידע חזותי על ידי המוח, ותגובה מיידית של הידיים על ההגה לפקודת המוח. או חנייה לאורך המדרכה, משימה קשה יותר, שכוללת סדרה של תיאומים מהירים בין מערכת הראייה לבין הידיים והרגליים. בלימה היא גם דוגמה טובה לתיאום עין-יד – כשאנו רוצים לעצור או להאט, כף הרגל אמנם שולטת בדוושת הבלם, אך הראייה שלנו מעבדת תחילה את המידע שאומר לנו היכן ומתי לבלום.

תהנו משימוש בציוד הכי עדכני בתוכנית תרפית ראייה ספורטיבית שלנו!

מרפאות לדרמן ויז'ן הן המקום היחיד בישראל שבו תמצאו את המומחיות המקצועית והציוד המתאים לשיפור מיומנויות הראייה. רק במרפאותינו תמצאו את מערכתSanet Vision Integrator .היכנסו והתרשמו בעצמכם  http://www.svivision.com  אנו גם מייבאים את משקפי הספורט Nike SPARQ Vapor Strobe – משקפי הי-טק שיעלו את האימון שלכם לרמה שלא הכרתם. צפו בווידאו: בעזרת ציוד מתקדם נוסף שתמצאו במרכזים שלנו, השיפור במיומנויות הראייה ובמשחק מובטח. אם אתם מעוניינים להשקיע בשיפור דייקנות החבטה שלכם בכדור וביכולת שלכם לענות ליותר כדורים, התקשרו היום כדי לקבוע תור לבדיקה. זהו צעד קריטי בעליית המדרגה שלכם בספורט.

הזמינו תור!

למה לחכות?! אנחנו המענה למה שחיפשתם.

כתבו לנו

info@ledermanvision.com

דילוג לתוכן